Zorganizowaliśmy spacer szlakiem willi Górnego Wrzeszcza

Już po raz czwarty Instytut Kultury Miejskiej zorganizował konferencję Marketing w Kulturze, ale po raz pierwszy we Wrzeszczu. Z tej okazji zorganizowaliśmy jedno z wydarzeń towarzyszących, zabierając jej uczestników na spacer po Wrzeszczu!

Konferencja „Marketing w Kulturze. Komunikacja – trendy – praktyka” to doroczne, ogólnopolskie spotkanie osób zajmujących się promocją, komunikacją i marketingiem w instytucjach kultury, organizacjach pozarządowych czy oddolnych inicjatywach. To dwa dni spotkań z ekspertami i ekspertkami z Polski i z zagranicy oraz tematyczne warsztaty. W tym roku, wydarzenie organizowane przez Instytut Kultury Miejskiej po raz pierwszy odbyło się na terenie Garnizonu Kultury.

Spotkaniom przedstawicieli branży marketingu sektora kultury co roku towarzyszą różne wydarzenia towarzyszące. W tym roku jednym z nich była organizowana przez nas wycieczka „Przedwojenny Gdańsk. Spacer po willach Górnego Wrzeszcza”, którą zorganizowaliśmy podczas pierwszego dnia konferencji.

W trakcie niemal dwugodzinnego spaceru, w którym wzięło udział kilkadziesiąt osób, opowiadaliśmy m.in. o historii Garnizonu, willi Mackensena, pięknych willach i kamienicach na ulicy Podleśnej, Jaśkowej Dolinie i Pawłowskiego, a także Parku Jaśkowej Doliny, Teatrze Leśnym, Topolówce czy Nowej Synagodze. Wątek architektonicznego szlaku dzielnicy był pokłosiem organizowanej w ubiegłym roku Nocy Wrzeszcza dedykowanej temu tematowi. Uczestnikom rozdaliśmy także ostatnie mapki architektoniczne autorstwa Magdaleny Danaj (Porysunki).

Czujemy, że udało się nam zarazić miłością do tej dzielnicy – zarówno jej nowych mieszkańców, jak i osoby które przyjechały na konferencję z różnych stron Polski. To był nasz debiut w roli przewodników. Dziękujemy uczestnikom oraz Instytutowi Kultury Miejskiej za zaproszenie!

Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć autorstwa Renaty Dąbrowskiej: